Wednesday, September 3, 2008

Bosnian translation


NAJLJEPŠE GRUDI ZAPADA

Međunarodni program pisanja u Iowi pokazao nam je Ameriku iz mnogih, neočekivanih uglova. Kao, na primjer, jedan oglas u univerzitetskim novinama za «Noćni plesni klub», gdje će, pored uobičajene ergele od četrnaest striptizeta, nova strip zvijezda Candy Apples (Ušećerena Jabuka) imati svoj show pod nazivom «Najljepše grudi Zapada». Pa dobro, ako smatramo da je naša sudbina da vidimo piramide ili susretnemo Papu jednom u svom životu, u tom su smislu i najljepše grudi Zapada izgledale jednako važne. I tako sam ja otišao da vidim taj show sa svojim kolegama.

Glavna prostorija Plesnog kluba bila je uređena tako da naprosto ne možeš izbjeći ples – raison d'être cijeloga mjesta. U centru je bila pozornica sa srebrnom šipkom oko koje su striperice plesale.

Candy Apples, zvijezda večeri, nije bila visoka, ali građena je bila savršeno. I, budući zvijezda, imala je ljepši kostim za skidanje. Mada je njena plesna tačka bila kratka, pozornica je bila okružena klijentima. Za razliku od drugih djevojaka, ova je bila nešto posebno. Umjesto da jednostavno sakuplja dolarske novčanice i tutne ih ispod podvezice, ona bi uzela novčanicu u ruku, presavila je i smjestila u klijentov nos. Potom bi je odatle pokupila tako što bi stisnula svoje grudi. Učinkovito, elegantno i hitro.

Moram priznati da nisam mogao odoljeti prilici da najljepše grudi sa zapada izvuku novčanicu iz moga baburastog nosa. Bilo je to iskustvo života – bilo je kao da te majka uljuljkuje, kao da imaš nešto veliko, mehko, mirisavo, što ti pritiska oči. Uskoro budeš siromašniji za novčanicu, ali bogatiji za to jedinstveno iskustvo.

Nakon showa Candy je prodavala svoje slike. Za njih nisam bio posebno zainteresiran, ali želio sam o njoj znati nešto više. Pisac mora istraživati. Predstavio sam se, i Candy je bila prilično prijateljski raspoložena. Ali podugo je zagledala u moju poslovnu karticu. Potom je iznenađeno uzviknula: «Slovačka! Pa mi smo gotovo zemljaci! Ja se zovem Halyna i porijeklom sam iz Ukrajine.»

Eto, to vam je cijela istina, prijatelji moji. Najljepše grudi Zapada u stvari dolaze sa Istoka.

(Prevela Ferida Duraković)

No comments: